PETUA HILANGKAN JERAGAT


Bismillahirrahmanirrahim
Alhamdulillah bersua lagi kita dalam entry kali ni. 

Lebih santai dan bersahaja. Kali ni topik yang ingin Umie kongsi lah adalah berkaitan dengan kulit wajah.

Jeragat??

Wanita di luar sana mesti elergik dengan jeragat kan. Jeragat ni merupakan masalah kulit. Di mana ia merupakan bintik-bintik coklat pada kawasan kulit yang berlaku di sebabkan pendedahan terhadap cahaya matahari.

Biasanya jeragat ni selalu di kaitan dengan cahaya matahari. Biasanya kawasan kulit yang mudah terdedah kepada cahaya matahari akan alami bintik-bintik coklat atau jeragat.

Sebenarnya banyak faktor yang menyebabkan terjadinya jeragat. Untuk kali ni Umie nak share petua untuk hilangkan jeragat cara Umie.

Antaranya adalah:

1) Kerap Mencuci Muka

Perkara utama yang perlu di titik berat adalah aspek kebersihan. Kita perlu mencuci muka sekurangnya dua kali sehari dengan pencuci muka.

Bagi Umie memang wajib at least dua kali sehari akan bersihkan muka dengan pencuci pilihan Umie iaitu cleanser Youth. Ni kerana Luminous Gel Oil Cleanser dapat mengurangkan masalah jeragat Umie.

Cleanser Youth Pilihan Umie

Antar sebab kenapa Umie suka Youth Cleanser Shaklee ni adalah:

✔️  Bertindak sebagai pencuci muka,menanggalkan makeup ringan dan scrub.

✔️ Menjaga kelembapan kulit secara semulajadi, “soap free” adalah bagi memastikan pH tidak tinggi seperti sabun.

✔️ Bukan alkali ataupun asid untuk kesesuaian kulit yang sihat.

✔️ Kaya dengan vitamin yang dipaten dan polifenol untuk kulit yang lebih sihat dan melindung daripada kesan radikal bebas, bukan sekadar mencuci.

✔️Cleanser youth ni tiada langsung harmful chemical, hanya yg natural sahaja

✔️8 tahun saintis buat kajian sebelum di pasarkan tau

LUMINOUS GEL OIL CLEANSER ni sangat sangat berbaloi. Umie memang akan puas hati selepas penggunaan.

2) Amal Lidah Buaya

Salah satu tanaman yang berada di sekeliling kita dan mudah didapati adalah lidah buaya. Sebenarnya lidah buaya sangat bagus untuk menghilangkan parut jerawat dan kurangkan masalah jeragat.

Daun Lidah Buaya

Hanya perlu ambil daun lidah buaya, kemudian potong dan kupas kulit luarnya. Selepas tu sapukan lendir lidah buaya pada bahagian muka yang terdapat jeragat. Lakukan setiap hari untuk mendapatkan kesan yang lebih baik. Selamat mencuba petua Umie.

3) Jauhi Sinar Matahari

Salah satu faktor yang menyebabkan berlakunya jeragat adalah cahaya matahari. So elakkan wajah terkena cahaya matahari atau dengan mudah kita boleh pakai sunblock.

Untuk pelindung dari sinar UV Umie prefer Youth SPF 50. Memang wajib setiap hari pakai. Walaupun Umie berada dalam rumah namun sinaran UV boleh tebus masuk taw. So penting sangat kita pakai pelindung UV di mana saja kita berada.

YOUTH SHAKLEE ada ciri-ciri terbaik.

Berfungsi 3 dalam 1.

Betindak sebagai SUNSCREEN
Bertindak sebagai PELINDUNG SPF 50
Juga bertindak sebagai MOISTURISER 

4) Amalkan Air Kelapa

Kelapa salah satu buah tempatan yang ramai tidak tahu kelebihannya. Biasanya air kelapa sedap di minum atau di buat coconut shake kan. Tapi sebenarnya air kelapa boleh di gunakan untuk membersihkan muka.

Cuci dengan air kelapa dan biarkan ia kering sendiri. Boleh amalkan sekurang-kurangnya 3 kali seminggu.

Dalam air kelapa terkandung asid yang bagus untukerawat kulit wajah dan masalah jeragat.

Yang paling best, muka kita akan menjadi fresh gitew bila di basuh dengan air kelapa. Nak rasai boleh cuba.

5) Vitamin c

Selain daripada itu petua untuk hilangkan jeragat adalah amalkan pengamalan vitamin c. Vitamin c bagus untuk kuatkan dalaman badan kita. Bila dalam kita sihat sudah tentu luaran kita pun sihat.

Penting dalam penghasilan KOLAGEN. Vitamin C kaya dengan ANTI OKSIDAN. Ia menghalang penghasilan melanin punca jeragat. So, penting kita amalkan vitamin c.

6) Vitamin E

Salah satu vitamin yang paling Umie suka adalah vitamin E Shaklee. Paling best sebab vitamin E Shaklee boleh telan dan boleh di jadikan masker. Bantu hilangkan parut dan pudarkan jeragat.

Vitamin E juga boleh melambatkan proses penuaan kulit. Ia turut membantu dalam keseimbangan hormon dan mengawal kadar minyak dalam liang kulit. Jadi, sangat bagus kita amalan kan vitamin c untuk bantu dapatkan kulit yang cantik dan sihat.

Di atas adalah beberapa petua untuk hilangkan jeragat cara Umie.
Yang nak dapatkan vitamin c dan vitamin E boleh klik di sini.

Sekian pengkongsian Umie untuk kali ni. Semoga segala petua yang di beri membantu mengurangkan masalah bagi mereka yang mempunyai masalah jeragat.
Zarirah Mohamad
#shakleebachok
#shakleeberis
#blogmegashaklee
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023
#setrahmahshaklee
#incomeshaklee


Comments

Popular posts from this blog

KEPENTINGAN VITAMIN C SHAKLEE

HAMIL SIHAT DENGAN SET MENGANDUNG SHAKLEE

KENAPA MEMILIH VITAMIN SHAKLEE