SANA SINI MERIAH HARI RAYA OPEN HOUSE

Hai, assalamualaikum semua. Alhamdullilah syukur dengan kemeriahan kita menyambut  kehadiran syawal 2023. Walaupun cuaca sekarang agak panas. Aspek kesihatan wajib di utamakan. Okey!!

Umie sebenarnya berasa beruntunglah tinggal di Malaysia, kerana bumi Malaysia kita terdapat pelbagai kaum dan setiap kali perayaan cuti memang di nanti-nantikan serta di sambut meriah.

Untuk syawal kali ni, alhamdulillah cuti agak lama. Kali ni memang cuti yang paling best buat umie kerana dapat bersama abah dan adik beradik beraya di Felda Tersang, Raub Pahang.

Menjadi kebiasaan bagi rakyat kita selagi masih berada di bulan syawal open house sana sini akan di adakan setiap hari. Kadang-kadang dalam sari dapat jemputan 6@7 jemputan open house. Ibarat kalau umie ni gantung kuali lah. Syok kan kemeriahan hari raya open house. Kemeriahan hari raya open house bukan saja dari sanak saudara malah dari rakan sekerja, kawasan penetempatan dan kawan-kawan lama. Di mana, jemputan open house ni lah merupakan cara untuk bersua muka dengan sanak saudara dan kawan-kawan yang sudah lama tidak berjumpa.

Open house je memang tidak lari dengan hidangan yang pelbagai menu. Hidangan tu memang lah menguji nafsu makan Umie, tapi alhamdulillah lemak-lemak sempat lah Umie cover dengan ambil Omega guard shaklee yang mana ia boleh bakar lemak Umie dan lecithin pula ia bantu Umie kawal selera makan. Tapi memanglah rugi kalau datang open house tak makan kan!! Menu-menu open house memang mantap.

Tapi Umie ada tips, bagi yang nak control nafsu makan yang berlebihan itu ketika berkunjung di open house. Mudah je, paling best lah Umie akan shake dulu Esp soy protein shaklee sebelum turun bertandang ke open house. So, bila kita santap di open house tidak lah rasa nak makan banyak. Makan pun sekadar je. Rasa itu sikit ini sikit, sebab ESP membuatkan perut Umie kenyang.


Sebenarnya makanan itu tak salah, nak makan tak ada masalah cuma atas kita nak control. Sebab makan secara berlebihan akan beri kesan pada kita tau. Biasanya kaun hawa lah paling ngeri dengan Kenaikan berat badan selepas raya. Tetapi jangan risau dalam entry seterusnya Umie akan share cara nak turunkan berat badan dan cara nak maintain berat badan dengan mudah tanpa berlapar.

So, itu lah serba sikit kisah kemeriahan sana sini hari raya open house yang Umie hadiri sepanjang kehadiran Syawal 2023. Okey jangan lupa continue dengan entry Umie selepas ni. Selamat menjamu selera yang mana masih dalam mood open house.

Klik sini untuk daftar keahlian

#shakleetriumph2023

#shakleethrive2023

#setrahmahshaklee2023

#hariraya2023

Comments

Popular posts from this blog

KEPENTINGAN VITAMIN C SHAKLEE

HAMIL SIHAT DENGAN SET MENGANDUNG SHAKLEE

KENAPA MEMILIH VITAMIN SHAKLEE